Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

Νηπιαγωγείο: Σπορά-Ψωμί

Στο νηπιαγωγείο μας τα παιδιά συζητούσαν σχετικά με το φαγητό τους. Αυτό μας έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθούμε με ένα προϊόν διατροφής, το ψωμί. Μετά από σχετικές ερωτήσεις των παιδιών και συζήτηση αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα για το ψωμί και τον τρόπο που αυτό γίνεται, τη σπορά. Έτσι λοιπόν, φτιάξαμε στην τάξη μας τη γωνιά της σποράς και του ψωμιού. Αρχικά, δημιουργήσαμε Ιστόγραμμα όπου καταγράψαμε τις προτάσεις των παιδιών αναφορικά με τα όσα θέλουν να μάθουν για το ψωμί και τη σπορά καθώς και τις ερωτήσεις τους. Συγκεντρώσαμε υλικό από περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία, διαδίκτυο και μέσα από την ανάγνωση πληροφοριακού υλικού, μάθαμε τις διαδικασίες που γίνονται από την σπορά του σιταριού, το θερισμό ως και το ψήσιμο του ψωμιού παλαιότερα καθώς και σήμερα. Επιπλέον, εμπλουτίζουμε τη γωνιά συζήτησης με εικόνες από φούρνο, ψωμί, σιτάρι, καθώς και με πίνακες μεγάλων ζωγράφων με στάχια και ψωμί. Δημιουργήσαμε λίστα υλικών που χρειάζονται για την παρασκευή ψωμιού, μιλήσαμε για τους αλευρόμυλους και φυτέψαμε σπόρους.
Σε ότι αφορά το γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας, τα παιδιά εμπλούτισαν το προφορικό τους λόγο με σχετικά ποιήματα, γλωσσοδέτες, αινίγματα και έφτιαξαν το αλφαβητάρι του ψωμιού και της σποράς. Επιπλέον, πλάσαμε με πλαστελίνη το γράμμα ψ και διαβάσαμε το μύθο της θεάς Δήμητρας και τον δραματοποιήσαμε. Ακόμα, τα παιδιά περιέγραψαν την χρονική ακολουθία παρασκευής του ψωμιού χρησιμοποιώντας τις λέξεις πρώτα, πριν, μετά, τέλος κ.ά. Παράλληλα με αυτό, μιλήσαμε για το ψωμί στη θεία κοινωνία και διαβάσαμε για τα θαύματα του Χριστού με τα πέντε ψωμιά και τα δύο ψάρια.
Στα μαθηματικά, μετρήσαμε καρβέλια από ψωμί, παίξαμε πολλά παιχνίδια πρόσθεσης και αφαίρεσης, δοκιμάσαμε διάφορα είδη ψωμιού και καταγράψαμε τις προτιμήσεις μας σε πίνακα διπλής εισόδου. Επεξεργαστήκαμε έννοιες όπως μακρύ -κοντό, λεπτό–χονδρό με πλαστελίνη, πολύ – λίγο με δημητριακά, και αντιστοιχίες – σύνολα με είδη ψωμιού και δημητριακών. Στη μουσική μάθαμε το τραγούδι «Ο Γεωργός πάει στον αγρό πρωί σαν ξημερώσει» και το δραματοποιήσαμε. Τέλος, τα παιδιά εκφράστηκαν δημιουργικά με ποικίλους τρόπους: κατασκευάσαμε τον φούρναρη σε κουκλάκι και δημιουργήσαμε το σκιάχτρο με κολάζ. Επιπρόσθετα, παίξαμε παιχνίδια ρόλων με το ψωμί και το φούρναρη, όπου ένα παιδί ήταν ο φούρναρης και τα άλλα πελάτες, και μάθαμε την αξία συναλλαγής των χρημάτων. Μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος τα παιδιά βίωσαν τον τρόπο με τον οποίο αναζητούμε και ανακαλύπτουμε την γνώση, έμαθαν την θρεπτική αξία του ψωμιού αλλά και τον κόπο που απαιτείται μέχρι τελικά να καταλήξει στο τραπέζι μας.
Παράλληλα με αυτό, με μεγάλη μας χαρά επισκεφτήκαμε τον φούρνο- εργαστήριο του κ. Παντελή Χασαπογιάννη. Ο φούρναρης μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο και μας ξενάγησαν στον χώρο εργασίας του. Μας έδειξε το ζυμωτήριο, που χρησιμοποιείται αλεύρι μαζί με νερό, και προζύμι και μας είπε ότι το καλύτερο ψωμί γίνεται με σιτάλευρο. Επιπλέον, μας εξήγησε όλη τη διαδικασία παραγωγής του ψωμιού, πώς το αλεύρι ανακατεύεται και ζυμώνεται με νερό, το αλάτι και τη μαγιά με το χέρι ή με ζυμωτικά μηχανήματα, πώς το ζύμωμα τερματίζεται όταν το ζυμάρι αποκτήσει κανονική πυκνότητα και αφήνεται επί μιάμιση ώρα πριν ψηθεί για να υποστεί ζύμωση και να φουσκώσει, και πως κόβεται έπειτα σε κομμάτια και πλάθεται σε ψωμιά. Τα ψωμιά ψήνονται σε φούρνους σε θερμοκρασία 200 βαθμούς έως 250 βαθμούς και το ψήσιμο διαρκεί συνήθως μια ώρα. Ο φούρναρης ακόμα μας έδειξε τη ζυγαριά όπου ζυγίζει το ζυμάρι, το εργαλείο που κόβει το ζυμάρι για να γίνουν μικρά καρβελάκια, και τα τελάρα που τα μεταφέρει για να τα ψήσει. Μας έδειξε, επίσης, τα εργαλεία που χρησιμοποιεί, τον τρόπο που ζεσταίνεται ο φούρνος, και πώς φουρνίζει και ξεφουρνίζει το ψωμί. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με όλα όσα είδαν και τους είπε ο φούρναρης. Οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν βιωματικά την προέλευση του ψωμιού, να αναγνωρίσουν τα διάφορα είδη αλευριού, να μάθουν λεπτομέρειες για το ζύμωμα και το ψήσιμο του ψωμιού, καθώς και τη δυνατότητα να ζυμώσουν και να πλάσουν τα δικά τους ψωμάκια!! Φύγαμε έχοντας λύσει όλες μας τις απορίες μας για την παραγωγή του ψωμιού. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Χασαπογιάννη για την φιλοξενία του και τα πεντανόστιμα κεράσματα του!!!

« Επιστροφή

Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου
BCMath lib not installed. RSA encryption unavailable