Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

Συναισθήματα – Σχολικός εκφοβισμός || Sentiments – Bullying

 

Συναισθήματα – Σχολικός εκφοβισμός

Η ενότητα 16 του μαθήματος της Γλώσσας αφορούσε στα συναισθήματα. Με αφορμή την ενότητα αυτή ασχοληθήκαμε με πολλές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες στο φυλλάδιο του σχεδίου εργασίας «Τα συναισθήματα». Το τελευταίο μέρος του αφορούσε στην έννοια του σχολικού εκφοβισμού και στόχευε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και στην καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας και ομαδικότητας. Μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων  διαβάσαμε και  το βιβλίο «Οι νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών» και προβληματιστήκαμε γύρω από τη συμπεριφορά των ηρώων.  Ο Ιερεμίας, ένας  μικρός ξιφίας, δέχεται κοροϊδευτικά σχόλια για τη μύτη του και για τον ήρεμο χαρακτήρα του. Αποφασίζει, όμως, να μιλήσει στη νονά του, τη γοργόνα της θάλασσας, για να τον βοηθήσει. Εκείνη του συστήνει να μιλήσει για να ακουστεί η δική του φωνή αλλά και όλων των άλλων ψαριών που έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού ενώ ταυτόχρονα τον βοηθά να ανακαλύψει τη διαφορετικότητά του και να αγαπήσει τον εαυτό του. Με τη βοήθεια και των άλλων ψαριών ο Ιερεμίας ενημερώνει όλο τον βυθό για τα δεινά του εκφοβισμού και την αντιμετώπισή του. Τελικά, οι νταήδες καταλαβαίνουν το λάθος τους και αλλάζουν συμπεριφορά.

Οι μαθητές σχεδίασαν το περίγραμμα του ξιφία Ιερεμία και στη συνέχεια έπαιξαν ένα παιχνίδι ρόλων. Μπήκαν στη θέση των νταήδων και έγραψαν σε μικρά χαρτάκια κοροϊδευτικά σχόλια για τον Ιερεμία. Τα κόλλησαν μέσα στο περίγραμμα. Στη συνέχεια, κάθε μαθητής που διάβασε το σχόλιό του έκοβε κι ένα κομμάτι από τον σχεδιασμένο Ιερεμία. Στο τέλος, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ξανά τον Ιερεμία σαν παζλ. Παρόλο που τα καταφέραμε, οι μαθητές συμφώνησαν ότι η εικόνα του τώρα δεν ήταν όπως η αρχική. Τα «σημάδια» από τα κοροϊδευτικά σχόλια είχαν παραμείνει, όπως φαινόταν από τα κομμάτια του παζλ. Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει πάντα να σεβόμαστε τη διαφορετικότητα των γύρω μας και να αποφεύγουμε εκφοβιστικές συμπεριφορές.

Διαβάζοντας το βιβλίο «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε», κάναμε τις δικές μας προτάσεις για τη σωστή χρήση των λέξεων.

Sentiments – Bullying

L’ unite 16 du sujet de langue s’ agissait de sentiments. À l’ occasion de cette unite on a fait beaucoup d’ activités intéressantes. On a aussi parlé d’ intimidation scolaire (bullying) qui avait comme but la sensibilisation des élèves et le development d’ un ésprit de collaboration et de collectivité. On a lu le livre “Bullies du fond de la mer et le Roben de la mer” et on a réflechi  sur le comportement des héros.

Les poisons de la mer se moquent d’ Ieremias, un petit espadon, de son nez pointu et de son caractère calm. Mais il décide de parler à sa marraine, la sirène de la mer, pour l’ aider. Elle lui propose de parler afin de faire sa voix écoutée et afin de représenter tous les poissons qui ont accepté d’ intimidation. Au même elle l’ aide à decouvrir la diversité et d’ aimer lui même. Avec l’ aide des autres poissons il informe tout le fond de la mer des moyens avec lesquels ils peuvent confronter l’ intimidation. Finalement, les bullies comprennent leur erreur et ils changent leur comportement.

Les élèves ont dessiné l’ espadon Ieremias et ensuite ils ont joué un jeux de rôles. Ils ont écrit des commentaires pour se moquer d’ Ieremias. Ils les ont mis sur le dessin d’ Ieremias. Les commentaires des enfants heurtaient Ieremias et chaque fois qu’ un élève lisait un commentaire il coupait un morceau d’ Ieremias. Enfin on a éssayé de récréer le dessin d’ Ieremias comme un puzzle. Bien que les élèves récreent le dessin, ils étaient d’ accord qu’ Ieremias n’ était pas comme au début. Il était grêté par les moqueries comme on pouvait observer par le puzzle. Alors, on est arrivés à la conclusion qu’ il faut toujours respecter la diversité des autres et il faut éviter les comportements aggresifs.

En lisant le livre “Les mots n’ ont pas comme but d’ heurter” on a fait nos propositions sur l’ usage correcte des mots.

Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου