Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

Erasmus+ Βασική Δράση 2 (ΚΑ2)

Περιγραφή

Βασική Δράση 2 (ΚΑ2)

Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ σχολείων (School to school)

Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης

ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ:  2017 -1-FR01-KA219-037124_3

ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:

«Tous différents … et alors ? Pratiques pédagogiques pour une école de la réussite pour tous»

(Όλοι διαφορετικοί ... και λοιπόν;  Παιδαγωγικές πρακτικές για ένα σχολείο επιτυχίας για όλους)


Απευθύνεται σε: μαθητές από 3 έως 11 ετών.
Διάρκεια του έργου: δύο έτη (από 01/09/2017 έως 31/08/2019)
Γλώσσα του έργου: τα Γαλλικά

Θέμα & Στόχοι

ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Στο συγκεκριμένο έργο πέντε σχολεία από διαφορετικές χώρες (Ρουμανία, Γαλλία, Βουλγαρία, Εσθονία και Ελλάδα), εργάζονται από κοινού για να αναπτύξουν παιδαγωγικές πρακτικές που αποσκοπούν στη σχολική επιτυχία των μαθητών.

Είναι γεγονός ότι σε κάθε σχολείο φοιτούν διαφορετικοί μαθητές ως προς την κοινωνική προέλευση, την εθνικότητα, το χρώμα του δέρματος, τη θρησκεία, το πολιτιστικό υπόβαθρο. Ορισμένοι από αυτούς μπορεί να έχουν αναπηρίες ή σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε παιδί μπορεί και πρέπει να είναι σε θέση να προχωρήσει μαθησιακά και να οικοδομήσει ένα ελεύθερα επιλεγμένο μέλλον. Εδώ όμως εντοπίζεται ένα σοβαρό πρόβλημα. Συχνά το σχολείο δεν προσφέρει τις ίδιες ευκαιρίες για επιτυχία σε όλους.

Οι εκπαιδευτικοί που μετέχουν στο πρόγραμμα αυτό, θεωρούν ότι δεν μπορούν να μένουν αμέτοχοι μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, καταδικάζοντας σε αποτυχία τα παιδιά που διαφέρουν. Αυτή επομένως είναι η κύρια προτεραιότητα του έργου. Πιστεύουν ότι μπορούν να χτίσουν ένα καλύτερο μαθησιακό περιβάλλον για τους μικρούς μαθητές που θα γίνουν ενήλικες μια μέρα, πιο ανεκτικό, και ότι μπορούν να τους βοηθήσουν να καταλάβουν ότι η διαφορετικότητα είναι ένας πλούτος που δεν πρέπει να φοβούνται.

Οι δραστηριότητες και οι ανταλλαγές που περιλαμβάνει το πρόγραμμα φιλοδοξούν να δώσουν στους μικρούς μαθητές συλλογικές εμπειρίες, στις οποίες θα είναι πρωταγωνιστές και όχι παθητικοί θεατές. Η ανταλλαγή καλών πρακτικών και τα παιδαγωγικά εργαλεία που θα αναπτύξουν και θα μοιραστούν οι εκπαιδευτικοί των πέντε χωρών, θα βοηθήσουν τους μαθητές να προχωρήσουν μαθησιακά και να αποδεχτούν καλύτερα την ενδεχόμενη διαφορά. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να τους εφοδιάσει με δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να μαθαίνουν σε όλη τους τη ζωή και να γίνουν ενεργά μέλη στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή.

Η ένταξη και η ποικιλομορφία επελέγησαν ως βασικές προτεραιότητες του έργου προκειμένου να οπλιστούν τα παιδιά και το εκπαιδευτικό προσωπικό με τις δεξιότητες που απαιτούνται για την επιτυχή διαχείριση και προώθηση της διαφορετικότητας. Αυτό θα συμβάλει σε μια θετική αλληλεπίδραση με τους άλλους γύρω τους. Η ενθάρρυνση μιας θετικής αντίδρασης στην ποικιλομορφία θα ωφελήσει τελικά τα λιγότερο ευνοημένα παιδιά και την ένταξή τους στην κοινωνία.

Επομένως:

  • Όλοι οι μαθητές μπορούν να ενθαρρυνθούν να είναι υπεύθυνοι πολίτες, ικανοί να συμβάλουν στην ανάπτυξη μιας δημοκρατικής, ενωμένης, πλουραλιστικής κοινωνίας, ανοικτής σε άλλους πολιτισμούς.
  • Είναι ανάγκη να οικοδομηθούν παιδαγωγικές πρακτικές που θα προωθήσουν μια ποιοτική ένταξη, ώστε κάθε μαθητής και μελλοντικός πολίτης να μπορεί να βρει τη θέση του στο σχολείο και οπουδήποτε αλλού.
  • Αυτοί οι στόχοι είναι ακόμα πιο σημαντικοί σε σχέση με τις επικρατούσες συνθήκες στην Ευρώπη που καλείται να υποδεχτεί μετανάστες ή αλλοδαπούς και να εξασφαλίσει την ένταξή τους στην κοινωνία. Αυτό το έργο επιδιώκει να δώσει μια πραγματική διάσταση στην έννοια της «ευρωπαϊκής ιθαγένειας».

Σχολεία συνεργάτες

ΣΧΟΛΕΙΑ - ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

1. ΓΑΛΛΙΑ (συντονιστής του προγράμματος)

ΣΧΟΛΕΙΟ:  Ecole maternelle et élémentaire Frédéric Mistral

ΠΟΛΗ: Αβινιόν (Avignon)

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Maleplate Frédérique

Το σχολείο Frederic Mistral βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Αβινιόν, στη νότια Γαλλία. Η Αβινιόν είναι μια όμορφη πόλη 90.000 κατοίκων, με μεγάλο ιστορικό και αρχιτεκτονικό πλούτο.

Το νηπιαγωγείο Frederic Mistral αποτελείται από τρία τμήματα, που φιλοξενούν 78 μαθητές από 3 έως 6 ετών, με 3 δασκάλους και 3 μητέρες βοηθούς. Το δημοτικό σχολείο αποτελείται από 5 τάξεις, αποτελούμενες από μαθητές ηλικίας 7 έως 11 ετών, με 5 δασκάλους. Κάθε τάξη έχει περίπου 26 μαθητές και λειτουργεί από τις 8:30 έως τις 16:30.

Το σχολείο περιλαμβάνει παιδιά από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Περίπου το ένα τρίτο των μαθητών έχουν τουλάχιστον έναν γονέα από τις χώρες της Αφρικής (κυρίως το Μαρόκο και την Αλγερία), ένα άλλο τρίτο προέρχεται από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Ισπανία ...) ή από χώρες όπως το Βιετνάμ, η Ρωσία, η Κορέα κ.λπ., ενώ διαθέτει τη γαλλική ιθαγένεια. Αυτή η ποικιλομορφία είναι ένας μεγάλος πλούτος για την τάξη, που θα θέλαμε να εκμεταλλευτούμε ακόμα περισσότερο μέσω αυτού του προγράμματος Erasmus+.

Οι μαθητές έχουν καλή πρόσβαση στον πολιτισμό, λόγω του τόπου κατοικίας τους (αστική) και της γεωγραφικής θέσης του σχολείου (παρουσία πολυάριθμων μουσείων, θεάτρων, κινηματογράφου, αιθουσών συναυλιών, βιβλιοθήκης κ.λπ.). Είναι δεκτικοί και ενδιαφέρονται για όλες τις δραστηριότητες που τους προσφέρονται.

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη γλωσσική ποικιλομορφία από το νηπιαγωγείο, αντλώντας αρχικά εμπειρίες από τις ποικίλες γλώσσες που χρησιμοποιούνται μέσα στις οικογένειες. Τα Αγγλικά διδάσκονται από την πρώτη Δημοτικού (6 χρονών) ενώ στη συνέχεια προστίθεται μια δεύτερη γλώσσα (7 ετών) Γερμανικά ή Κινέζικα στο πλαίσιο συνεργασίας με την κινεζική πρεσβεία.

Το σχολείο Frederic Mistral συμμετείχε στο διάστημα 2011 – 2013 στο έργο COMENIUS "Η Ευρώπη βλέπει μέσα από τα μάτια των παιδιών" με άλλους 6 εταίρους. Χάρη σε αυτό το πρόγραμμα το σχολείο ανοίχτηκε για πρώτη φορά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εφαρμόζοντας ευρύτερες δράσεις. Στη συνέχεια συμμετείχε σε ένα ακόμη πρόγραμμα COMENIUS με θέμα τη βιώσιμη ανάπτυξη και τίτλο «Μαζί για τη Γη στην τρίτη χιλιετία» με άλλους 6 εταίρους.

Οι τρεις εκπαιδευτικοί από τη Γαλλία Maleplate Frédérique (κέντρο), Lefebvre Muriel (αριστερά) και Marion Héron (δεξιά)

2. ΡΟΥΜΑΝΙΑ

ΣΧΟΛΕΙΟ: Gradinita cu Program Prelungit Baia de Fier

ΠΟΛΗ: Baia de Fier

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Radescu Maria

Το σχολείο Gradinita cu Prelungit στη Baia de Fier φιλοξενεί 70 μαθητές ηλικίας 3 έως 6 ετών με την καθοδήγηση πέντε εκπαιδευτικών με πλούσια επαγγελματική εμπειρία. Το σχολείο αποτελείται από τρεις τάξεις: ένα τμήμα για παιδιά ηλικίας 3-4 ετών, ένα τμήμα για παιδιά 4-5 ετών και ένα τμήμα για παιδιά 5-6 ετών. Τα παιδιά, εκτός από το βασικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, μαθαίνουν γαλλικά και αγγλικά ως επιλογή.

Το σχολείο βρίσκεται σε μια αγροτική περιοχή, στο χωριό Baia de Fier, στα νοτιοδυτικά της Ρουμανίας. Η Baia de Fier είναι ένα χωριό με 4.500 κατοίκους, που έχουν διαφορετικό κοινωνικό υπόβαθρο. Υπάρχουν αρκετά φτωχά παιδιά που αντιμετωπίζουν πολλά οικονομικά και κοινωνικά εμπόδια. Στο χωριό ζουν ακόμα 200 οικογένειες Ρομά που είναι ενσωματωμένες στην τοπική κοινωνία. Τα παιδιά της εθνότητας των Ρομά φοιτούν στα σχολεία του δήμου, έχοντας τα ίδια δικαιώματα στην εκπαίδευση.

Το συγκεκριμένο σχολείο έχει συμμετάσχει στο παρελθόν σε πολλά  προγράμματα Comenius. Από το 2007, στο σχολείο πραγματοποιείται κάθε χρόνο, στις 9 Μαΐου, ένα πρόγραμμα για την Ημέρα της Ευρώπης με τίτλο "Είμαστε παιδιά της Ευρώπης". Τα παιδιά μέσω αυτού του προγράμματος συνειδητοποιούν ότι το όνειρο των Ευρωπαίων και ιδιαίτερα των Ρουμάνων είναι να επικρατήσει σε όλη την Ευρώπη περισσότερη δικαιοσύνη και αλληλεγγύη και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην οικοδόμηση μιας Ευρώπης, όπου ο σεβασμός της ταυτότητας του κάθε λαού (γλώσσα, παραδόσεις, πολιτισμός, θρησκεία) θα είναι ένα εφικτό όνειρο. Το σχολείο συμμετέχει επίσης σε ετήσια βάση σε πολλούς εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς, φεστιβάλ και εκθέσεις.

Χάρη σε αυτά τα έργα έχει κατορθώσει να αναπτύξει ένα μεγάλο πολιτιστικό άνοιγμα προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εφαρμόζοντας ευρύτερες δράσεις.

Οι εκπαιδευτικοί από τη Ρουμανία

Η κ. Radescu Maria (δεύτερη από δεξιά) είναι η συντονίστρια του έργου για το σχολείο της Ρουμανίας

3. ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

ΣΧΟΛΕΙΟ: Detska gradina "Narcis"

ΠΟΛΗ: Silistra

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Peneva Silviya

Το δημοτικό σχολείο "Narcis" ιδρύθηκε το 1973. Βρίσκεται στην πόλη Silistra, η οποία είναι χτισμένη στην όχθη του ποταμού Δούναβη. Το σχολείο έχει 171 παιδιά ηλικίας από 1 έως 7 ετών.

Το νηπιαγωγείο λειτουργεί από τις 7.00 έως τις 19.00 καθημερινά. Αποτελείται από έξι τμήματα: το πρώτο για παιδιά ηλικίας ενός έως 2,5 ετών, το δεύτερο για παιδιά από 2,5 μέχρι 3 ετών, το τρίτο από 3 έως 4 ετών, το τέταρτο από 4 έως 5 ετών, το πέμπτο από 5 έως 6 ετών και το έβδομο για παιδιά 6 έως 7 ετών. Το νηπιαγωγείο στελεχώνεται από δύο νοσηλευτές και δύο δασκάλους. 

Εκτός από την υποχρεωτική εκπαίδευση, τα παιδιά παρακολουθούν μαθήματα ξένων γλωσσών - αγγλικά, ρωσικά, γαλλικά - και ασχολούνται με δραστηριό-τητες όπως το σκάκι, οι λαϊκοί χοροί και η ζωγραφική. Στο κτίριο του σχολείου υπάρχει και γυμναστήριο.

Στο νηπιαγωγείο φοιτούν μαθητές από διαφορετικές κοινωνικές και εθνοτικές ομάδες. Υπάρχουν παιδιά Τουρκικής καταγωγής και Ρομά, παιδιά με διαταραχές που εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα του αυτισμού και παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πόλη της Σιλίστρα βρίσκεται σε μια περιοχή, όπου υπάρχουν χωριά με αμιγή τουρκικό πληθυσμό και πληθυσμούς Ρομά. Πολλοί δεν μιλούν τη βουλγαρική γλώσσα. Πολύ συχνά μια ολόκληρη οικογένεια μετακομίζει στην πόλη σε αναζήτηση εργασίας και τα παιδιά φοιτούν στο νηπιαγωγείο. Εδώ έγκειται και η αξία αυτού του προγράμματος, που είναι να διδάξει στα παιδιά να σέβονται τους συνανθρώπους τους, ανεξάρτητα από την εθνικότητα, τη γλώσσα ή τη θρησκεία, και παράλληλα να συμβάλει στην αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας.

Το συγκεκριμένο σχολείο δεν έχει την εμπειρία της υλοποίησης άλλων Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

 

Η διευθύντρια του σχολείου Dobreva Pepa (αριστερά) μαζί με την εκπαιδευτικό από τη Ρουμανία Radescu Maria και δύο ακόμη εκπαιδευτικοί από τη Βουλγαρία (δεξιά η συντονίστρια του έργου για το Βουλγαρικό σχολείο Silviya Peneva)

4. ΕΣΘΟΝΙΑ

ΣΧΟΛΕΙΟ: Tallinna 53. Keskkool

ΠΟΛΗ: Ταλίν

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Janutene Katerina

Το σχολείο «Tallinna 53.keskkool» είναι ένα μεγάλο σχολείο με 750 μαθητές ηλικίας 6 - 17 χρονών και αποτελείται από 62 εκπαιδευτικούς, αλλά η ομάδα-στόχος αυτού του προγράμματος είναι τα παιδιά 6-11 ετών. Βρίσκεται στο Ταλίν, την πρωτεύουσα της χώρας. Τα μαθήματα αρχίζουν στις 8 π.μ. και λήγουν στις 3 το απόγευμα. Οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά επίπεδα και διαφορετικές εθνικότητες. Στο σχολείο φοιτούν επίσης μετανάστες και παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.

Στο σχολείο υπάρχουν δύο προπαρασκευαστικές τάξεις, με 92 μαθητές 6 -7 ετών και 4 εκπαιδευτικούς και τέσσερις βασικές τάξεις με μαθητές 7-11 ετών. Τα παιδιά σε αυτές τις τάξεις είναι πολύ διαφορετικά: μερικά παιδιά προέρχονται από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως από την Ουκρανία και τις σκανδιναβικές χώρες.  Η εκπαίδευση και η εκμάθηση γίνονται κυρίως μέσω του παιχνιδιού. Μεγάλη έμφαση δίνεται στην ισότητα των ευκαιριών στην εκπαίδευση. Στο σχολείο υπάρχει μια πολύ φιλική, ανεκτική και χωρίς διακρίσεις ατμόσφαιρα - πολύ σημαντική για τα μικρά παιδιά.  Κύριος στόχος του σχολείου είναι να προετοιμάσει μελλοντικούς πολίτες που θα ζήσουν σε μια δημοκρατική και ανεκτική χώρα, όπου όλοι οι πολίτες θα έχουν τα ίδια δικαιώματα. Στα μαθήματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τα παιδιά μαθαίνουν όχι μόνο να διαβάζουν και να γράφουν, αλλά και να σέβονται τους γύρω τους.

Το σχολείο συμμετέχει σε διάφορα προγράμματα, πάντα με την υποστήριξη και τη βοήθεια των γονέων, του Υπουργείου Παιδείας και των τοπικών αρχών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση ξένων γλωσσών - Αγγλικά, Γερμανικά και Γαλλικά. Τα παιδιά συμμετέχουν τακτικά σε διάφορους διαγωνισμούς, εκθέσεις και αθλητικούς αγώνες. Χρησιμοποιούνται καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας. Το σχολείο έχει επίσης συμμετάσχει σε προγράμματα Comenius και έχει μεγάλη εμπειρία σε ευρωπαϊκά έργα.

H Katerina Janutene είναι η συντονίστρια του έργου για την Εσθονία

5. ΕΛΛΑΔΑ

ΣΧΟΛΕΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΑΝΟΥ

ΠΟΛΗ: Ναύπακτος

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Αλεξοπούλου Ευαγγελία

Ο εκπαιδευτικός οργανισμός, «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΑΝΟΥ», είναι ένα ιδιωτικό σχολείο που ιδρύθηκε το 2006 και περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης: προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια.

Βρίσκεται στη Ναύπακτο, μια μικρή ιστορική πόλη στη δυτική Ελλάδα, κοντά σε δύο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, την αρχαία Ολυμπία και το αρχαίο μαντείο των Δελφών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πόλη είναι γνωστή σε όλη την Ευρώπη με το μεσαιωνικό της όνομα Lepanto (Μάχη του Lepanto 1571).

Στο σχολείο φοιτούν περίπου 300 μαθητές που κατοικούν στη Ναύπακτο, την Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή. Το σχολείο εφαρμόζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθούν όλα τα δημόσια σχολεία στην Ελλάδα.

Ωστόσο, αυτό που διαφοροποιεί τα «Εκπαιδευτήρια Πάνου» από τα δημόσια σχολεία είναι ότι οι καθηγητές του δεν είναι μόνο εκπαιδευτικοί αλλά και συγγραφείς βιβλίων που υποστηρίζουν και συμπληρώνουν τα σχολικά βιβλία. Το σχολείο δίνει έμφαση στη χρήση νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, ενθαρρύνεται μια καινοτόμος εκπαιδευτική μεθοδολογία σε όλα τα μαθήματα. Επιχειρείται μια διαφορετική προσέγγιση στη γνώση χρησιμοποιώντας ποικίλες και καινοτόμες διαδικασίες.

Τα αγγλικά διδάσκονται από την ηλικία των 5 ετών. Στην ηλικία των 8 ετών προστίθεται και μία δεύτερη γλώσσα: τα γερμανικά ή τα γαλλικά.

Το σχολείο επενδύει στη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Στο σχολείο φοιτούν παιδιά από διάφορα κοινωνικά στρώματα. Ένα πρόγραμμα υποτροφιών επιτρέπει σε μαθητές όλων των κοινωνικών και οικονομικών επιπέδων να συνεχίσουν τη φοίτησή τους έως την τελευταία εκπαιδευτική βαθμίδα, εξασφαλίζοντας μια πολυσυλλεκτικότητα στους μαθητές που φοιτούν σε αυτό το σχολείο, που δεν απαντάται εύκολα σε άλλα ιδιωτικά σχολεία. Επιπλέον, παιδιά από οικογένειες αλλοδαπών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα (Γαλλία, Ισπανία, Αγγλία) φοιτούν σε αυτό το σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί είναι εξοικειωμένοι με τα ευρωπαϊκά προγράμματα μέσω της συμμετοχής τους σε ένα πρόγραμμα Comenius και σε πολλά προγράμματα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης (eTwinning).

Η συντονίστρια του προγράμματος για την Ελλάδα Ευαγγελία Αλεξοπούλου με την εκπαιδευτικό Μαρία Αγγελή

Μασκότ

ΜΑΣΚΟΤ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Οι πέντε χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα επέλεξαν από μία μασκότ. Η μασκότ αυτή ταξιδεύει μαζί με τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις χώρες – εταίρους. Κάθε χώρα δημιουργεί ένα ταξιδιωτικό άλμπουμ - βιβλίο, στο οποίο η μασκότ καταγράφει τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις της από κάθε ταξίδι.

Οι μασκότ της Γαλλίας και της  Ρουμανίας

Οι μασκότ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας

Η μασκότ της Εσθονίας αριστερά μαζί με τις υπόλοιπες

Δραστηριότητες - Ημερολόγιο έργου

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ

1. ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Οι διακρατικές συναντήσεις έχουν ως βασικό σκοπό την κεντρική οργάνωση και τη συνολική διαχείριση του προγράμματος. Γι αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικές για την υλοποίηση του έργου. Στις συναντήσεις αυτές μετέχουν πάντα οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί - συντονιστές του προγράμματος από την κάθε χώρα και (ιδανικά) ο διευθυντής –τρια ή ο υπεύθυνος (νόμιμος εκπρόσωπος) της κάθε σχολικής μονάδας. 

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ περιλαμβάνει δύο διακρατικές συναντήσεις:

 

2. ΔΙΕΘΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

Στο πλαίσιο μιας Στρατηγικής σύμπραξης μπορούν να διοργανωθούν Διακρατικές Δραστηριότητες Εκπαίδευσης με την προϋπόθεση ότι προσδίδουν προστιθέμενη αξία στην ευόδωση των στόχων του σχεδίου. Πρόκειται για μικρής ή μεγάλης διάρκειας κινητικότητες που πραγματοποιούνται για σκοπούς μάθησης, κατάρτισης ή διδασκαλίας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει πέντε τέτοιου τύπου κινητικότητες, μία σε κάθε χώρα εταίρο του έργου.

Στο πλαίσιο των συναντήσεων αυτών οι συμμετέχοντες θα ανταλλάξουν εμπειρίες σε θέματα, όπως η σχολική αποτυχία, οι διακρίσεις, η ένταξη, η ισότητα, η ανεκτικότητα. Θα μελετήσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών – εταίρων και τις πολιτιστικές διαφορές, καθώς και τα ειδικά οικονομικά προβλήματα σε κάθε χώρα και θα αναλύσουν τις διάφορες πολιτικές που εφαρμόζονται σε κάθε χώρα σχετικά με το θέμα της αποδοχής και της ανάδειξης της διαφορετικότητας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει 5 κινητικότητες τέτοιου τύπου:

  1. Πρώτη διεθνική δραστηριότητα μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης στη BAIA DE FIER της Ρουμανίας 13-17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017
  2. Δεύτερη διεθνική δραστηριότητα μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης στη ΣΙΛΙΣΤΡΑ της Βουλγαρίας 26-29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018
  3. Τρίτη διεθνική δραστηριότητα μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης στο  ΤΑΛΙΝ της Εσθονίας 4-8 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
  4. Τέταρτη διεθνική δραστηριότητα μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης στη ΝΑΥΠΑΚΤΟ στην Ελλάδα  4-8 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018 - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018
  5. Πέμπτη διεθνική δραστηριότητα μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης στην ΑΒΙΝΙΟΝ στη Γαλλία  ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

 

Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου