Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

Σκοπός της διδασκαλίας της Πληροφορικής στο Δημοτικό είναι να αποκτήσουν οι µαθητές µια αρχική αλλά συγκροτηµένη και σφαιρική αντίληψη των βασικών λειτουργιών του υπολογιστή, µέσα σε µια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισµού και αναγνώρισης της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Να αναπτύξουν παράλληλα ευρύτερες δεξιότητες κριτικής σκέψης, δεοντολογίας, κοινωνικής συµπεριφοράς αλλά και διάθεσης για ενεργοποίηση και δηµιουργία τόσο σε ατοµικό επίπεδο όσο και σε συνεργασία µε άλλα άτοµα ή ως µέλη µιας ομάδας.

Στόχος των Εκπαιδευτηρίων μαςείναι να εξοικειώσει τους μαθητές με τους Υπολογιστές, καλύπτοντας 7 θεματικές ενότητες (Βασικές Έννοιες Πληροφορικής, Ο Υπολογιστής μου, Εργασία με Κείμενο, Εργασία με Υπολογισμούς, Σχεδίαση Γραφικών, Διαδίκτυο (Internet), Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο) κατά τη διάρκεια ενός μαγευτικού εκπαιδευτικού ταξιδιού στην Ευρώπη και τον κόσμο, που αναπτύσσει τη φαντασία και την δημιουργικότητά τους.


ΤΑΞΗ

ΑΞΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Α – Β

Γνωρίζω τον υπολογιστή

  • Αναγνώριση και λειτουργία των φυσικών µονάδων ενός τυπικού υπολογιστικού συστήµατος.
  • Προφυλάξεις, εργονομία.
  • Σωστή θέση του σώµατος.
  • Αναγνώριση της χρήσης του υπολογιστή και της χρήσης του στο άµεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον.

Παίζω και µαθαίνω µε τον υπολογιστή

  • Άνοιγµα και κλείσιµο µιας εφαρµογής αρχικά µε βοήθεια και στη συνέχεια µε σταδιακή αυτονόµηση.
  • Ξεφύλλισµα κειμένων, εικόνων και ακρόαση ήχων και µουσικής από έτοιµες πολυµεσικές εφαρµογές.
  • ∆ηµιουργία εικόνας, επανάληψη εικόνας – σχήματος, μετακίνηση.
  • Εξοικείωση με τη θέση των ειδικών πλήκρων
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Επικοινωνώ ηλεκτρονικά

  • Επίδειξη επιλεγμένων τόπων του Διαδικτύου (www).

Γ – Δ

Γνωρίζω τον υπολογιστή

  • Πρώτη γνωριµία µε το γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας (GUI) του υπολογιστή.

Παίζω και µαθαίνω µε τον υπολογιστή

  • Πληκτρολόγηση απλού κειμένου, ζωγραφική.
  • Ενσωμάτωση εικόνας σε κείµενο.
  • Αναζήτηση πληροφοριών σε λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, κ.α.
  • Παρουσίαση στοιχείων σε πίνακα.
  • Αποθήκευση και άνοιγµα αρχείου αρχικά µε βοήθεια και στη συνέχεια µε σταδιακή αυτονόµηση.
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Επικοινωνώ ηλεκτρονικά

  • Επίσκεψη επιλεγµένων τόπων του ∆ιαδικτύου (www).

Ε – ΣΤ

Γνωρίζω τον υπολογιστή

  • Ο υπολογιστής ως ενιαίο σύστηµα.

Μαθαίνω με τον υπολογιστή

  • Εκπαιδευτικές εφαρμογές πολυμέσων.
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Γράφω και ζωγραφίζω

  • Απλή µορφοποίηση κειµένου.
  • Ενσωµάτωση εικόνας σε κείµενο.
  • Αποθήκευση και ανάκτηση αρχείου.

Υπολογίζω και κάνω γραφήµατα

  • Παρουσίαση στοιχείων σε πίνακα.
  • ∆ηµιουργία απλών γραφηµάτων.

Ελέγχω και προγραμματίζω

  • Χρήση μιας απλής γλώσσας προγραμματισμού (Logo like) για τον έλεγχο και προγραμματισμό του υπολογιστή.

∆ηµιουργώ- Ανακαλύπτω – Ενηµερώνοµαι

  • Αναζήτηση, συλλογή, επιλογή πληροφοριών από το Διαδίκτυο.
  • Κριτική επεξεργασία, παρουσίαση.

Επικοινωνώ ηλεκτρονικά

  • Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) αρχικά µε βοήθεια και στη συνέχεια µε σταδιακή αυτονόμηση.

Ο υπολογιστής και οι εφαρμογές του

  • Χρήση του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή.
  • Συζήτηση-Προβληματισμοί.

 Τελειώνοντας οι μαθητές το δημοτικό σχολείο, πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να προσεγγίσουν οι μαθητές βασικές έννοιες της Πληροφορικής.
  • Να γνωρίσουν την κεντρική μονάδα και τις βασικές περιφερειακές συσκευές (πληκτρολόγιο, οθόνη, ποντίκι, εκτυπωτής) του υπολογιστή, να μπορέσουν να εξηγήσουν με απλά λόγια τη χρησιμότητά τους, να τις θέτουν σε λειτουργία και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια.
  • Να εργασθούν με σχετική αυτονομία σε ένα γραφικό περιβάλλον εργασίας και να χρησιμοποιήσουν λογισμικό γενικής χρήσης για να εκφράσουν τις ιδέες τους με πολλούς τρόπους και μέσα.
  • Να αντιληφθούν τον υπολογιστή, τις περιφερειακές συσκευές και το χρησιμοποιούμενο λογισμικό ως ενιαίο σύστημα.
  • Να επικοινωνήσουν και να αναζητήσουν πληροφορίες χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο (με τη βοήθεια ή μη του δασκάλου).
  • Να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου και να κατανοήσουν τις έννοιες της πλοήγησης και της αλληλεπίδρασης.
  • Να αναζητήσουν πληροφορίες σε απλές βάσεις δεδομένων ή σε άλλες πηγές πληροφοριών, να τις καταγράψουν και να τις αξιολογήσουν.
  • Να συνεργασθούν για την εκτέλεση συγκεκριμένης εργασίας, να αναγνωρίσουν τη συμβολή της ομαδικής εργασίας στην παραγωγή έργου και να αναδειχθεί η δυναμική του διαλόγου.
  • Να αξιοποιήσουν τα εργαλεία Πληροφορικής για να παρουσιάσουν τις παρατηρήσεις, τις σκέψεις τους και τα συμπεράσματά τους με τρόπο που οι ίδιοι επιλέγουν (σχέδια, πίνακες, λόγο, κείμενο κτλ.).
Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου
BCMath lib not installed. RSA encryption unavailable